ניהול חיפוש בתשלום הוא מרכיב נהדר בשיווק שלך למיקור חוץ או האצלה למומחה. התחום נע במהירות, כך שאף ללא אחריות אחרת, והקפדה על קמפיינים על בסיס יומיומי ו- כל ההתפתחויות בסביבת הטכנולוגיה והשוק מאוד דורשות. כאשר הזמן שלכם כבר מגיע לפרמיה, מציאת סוכנות מוסמכת יכולה לעשות עולם של הבדל. להלן מספר שאלות שיעזרו לכם לבחור כיצד לממן את צרכי הפרסום המקוון שלכם.
לאן העסק שלך הולך?
האם זו הדרך הנכונה להגיע לשם?
הסיבה שאתה מחפש לנהל קמפיינים של PPC מלכתחילה בגלל שאתה צריך להשיג תוצאות עסקיות מסוימות – אבל האם זה בעצם הדרך הטובה ביותר להגיע לאן שאתה צריך להגיע כרגע? במיוחד אם אתה נוהג ביוזמה חדשה או מציג מודעות בפעם הראשונה, חשוב לקחת צעד אחורה ולוודא שאתה לא מנסה לקנות סוס כדי לנצח במירוץ אווירי, כי מישהו ככל הנראה ינסה למכור לך אותו בכל מקרה!
כמה דגלים אדומים להיזהר:
- נישת החיפוש היעד שלך היא קטנה מאוד, או כה חדשה שאיש לא מחפש את המוצר שלך.
- לא הערכת את הנוף התחרותי
- האתר שלך אינו מוכן לעשות שימוש יעיל בתנועה שתשלח
חשוב להגדיר ציפיות באופן מציאותי. לדוגמה, אם אתה מנסה לבצע פריצה גדולה לשוק ביטוח הרכב עם זוג זוגי בחודש, אתה תצטרך שילוב כלשהו של כיסים עמוקים מאוד ומבדל ערך יוצא מן הכלל. בצד השני של המטבע, בדרך כלל לא תוכל להישען על יוזמת צמיחה משמעותית על פלח יעד המצייר רק קומץ חיפושים מדי חודש.
זו יכולה להיות משימה נהדרת לפנות סוכנות או יועץ פרילנס מנוסה, אך אם אתה עדיין בשלב זה וודא שאתה כנה כלפי עצמך ועם אותם. היו מוכנים להסתובב לערוץ אחר וודאו שיש תמיכה מגובשת לכל הבטחות לתוצאות שתקבלו.
איזה סוג של יחסי עבודה אתה רוצה?
מניסיוני, מציאת ההתאמה התרבותית הנכונה היא אחד הדברים החשובים ביותר שיש לקחת בחשבון בעת גיוס העבודה. גם אם עסקה נראית טוב על הנייר, אם אינך באותו עמוד ונרגשת לעבוד יחד, עמלה זולה יותר או רשימת תעודות מבריק הולכת לאבד את הברק שלה מהר מאוד.
איך אתה באמת מתכוון לעבוד?
שני צידי השולחן נוטים להתחיל לפרוש את האידיאליזם ואת מילות האזעקה של HBR במהלך בקשה להצעות, אך בסופו של דבר זה מסתדר טוב יותר עבור כולם אם תשמור על זה ריאליסטי לחלוטין. האם החברה שלך גדולה ושיטתית, או שצוות מחריד בודק רעיונות חדשים ומדבק חורים כל שעה אחרת? מצבים אלה דורשים מיומנויות וגישות שונות מאוד מסוכנות כדי להצליח, ואם הציפיות יהיו מוטות להתחיל, מישהו יסתיים לא מרוצה.
למה הם צריכים להיות מוכנים?
כמו כן, דאג לקבל תשובה נאותה לשאלה זו מהסוכנויות שאתה שוקל. ממש כמו בכל תהליך גיוס עובדים, ראיונות התנהגותיים הולכים להיות החבר שלך. זקוקים לתגובות מהירות ואנרגיה יצירתית? יש לך חבר צוות בוטה או תובעני שהם יצטרכו לעבוד איתו? בקש דוגמאות כיצד הצליחו במצבים מסוג זה בעבר.
האם אתה מחפש נסיין נועז או איגור צייתני?
חפש את היקף ההצלחה המלא
הצלחה בחיפוש בתשלום היא בערך הרבה יותר מגיליונות אלקטרוניים לצבוט – תצטרך ליצור חווית משתמש מגובשת ופונקציונלית מקצה לקצה וזה אומר עבודה רצינית על דפי נחיתה, מודעות, אופטימיזציה של שיעורי המרות, ניתוח נתונים ומכירת הרעיונות בכדי שהכל יקרה. לפני שתתחיל פרויקט חדש, שאל את השאלות הבאות:
- מה יידרש כדי להפוך עותק מודעה חדש?
- איזה סוג קלט תקבל מהסוכנות שלך בדפי נחיתה חדשים או משופרים? איזה תפקיד יהיה ליצור אותם?
- אילו קשרים עשויים להיות זקוקים לטיפוח בין בעלי עניין פנים ושותפים חיצוניים לצורך התקשורת והתוצאות היעילות ביותר כאשר מדובר בהודעות שיווקיות או בשינויים באתר?
אל תשכח לקחת חלק גם בתוכניות שלך לקידום אתרים – חיפוש בתשלום משחק על אותו מגרש, ורצה לוודא שהשניים עובדים יחד בצורה חלקה. אם אתה מחפש גם שותף לקידום אתרים, גיבוש השניים לסוכנות יחידה מוביל לעתים קרובות לשיתוף פעולה רב יותר וטוב יותר.
חשבו לטווח הארוך
אחרון, אך בוודאי שלא, אל תשכח לשאול איפה אתה רואה את עצמך בעוד שנה-שנתיים, והפוך את זה לחלק מהשיחה. האם אתה שואף להביא את העבודות לבית בסופו של דבר, או שמא זה יישאר במיקור חוץ בעתיד הנראה לעין? סוכנות טובה תהיה מוכנה עם תוכנית לעזור על הסיפון או אפילו לעזור בהדרכת תחליף עתידי, ובהחלט לא תחזיק את חשבונך או הנתונים שלך כבני ערובה.
קנה המידה הוא גם חלק חשוב מהתמונה לטווח הארוך. אם אתה צומח במהירות לשוק עשיר ויכול באופן סביר לצפות להכפיל, לשלש או פי 10 את היקף הקמפיינים שלך בעתיד הקרוב, הקפד לשתף את הכוונה שלך ולמצוא בן זוג שיהיה מוכן בבוא העת.