You are currently viewing הסיפור שלי: כיצד ביצע פרסום בפייסבוק מול גוגל ו- Adwords

הסיפור שלי: כיצד ביצע פרסום בפייסבוק מול גוגל ו- Adwords

           

במחקר שנערך בשנת 2014 על ידי Neustar , נמצא כי פרסום במדיה חברתית הוא הצורה היעילה ביותר של פרסום מקוון בתשלום עבור הגדלת הופעות, קליקים והמרות בעלות נמוכה. ככל שהפופולריות של פרסום במדיה חברתית גדלה, מובן שרוב העסקים מקצים כיום כ- 28% מתקציב השיווק שלהם לפרסום במדיה חברתית.
 

האם זה המקרה?

כסוכנות שיווק דיגיטלית, אנו נשאלים על ההבדלים בין פרסום במדיה חברתית לבין Google AdWords לעתים קרובות למדי. אנו נשאלים על היתרונות, העלויות והתוצאות הסבירות עבור לקוחותינו. הניסיון שלנו עד כה הראה לנו שכן, כמה סוגים של פרסום במדיה חברתית הם חסכוניים בהרבה מגוגל אדוורדס, ואחד כזה הוא פרסום בפייסבוק.

אם אתה פועל בשוק עסקי לצרכן, פרסום בפייסבוק יכול להיות הפיתרון האיכותי והאידיאלי עבורך. עם יתרונות רבים הדומים לזה של גוגל אדוורדס, לפרסום בפייסבוק יש גם כמה יתרונות נוספים שמגדילים את גוגל, והחשוב ביותר הוא עלות נמוכה יותר לקליק.

נתחיל עם היתרונות והחסרונות.
 

Google AdWords
 

מקצוענים
 

  • כלי מדידה מפורט הופך את המעקב אחר הקמפיין שלך קל לעקוב
  • קהל פוטנציאלי גדול
  • זרם מיידי של תנועה
  • שליטה מלאה בתקציב היומי שלך ועלות מקסימאלית לקליק
  • תשואה מיידית על ההשקעה (אתה יכול בקלות להגדיר עלות להמרה ולהבין באיזו נקודה הרווח שלך נוצר)
  • אפשרויות מיקוד, כולל אזורים, זמן ביום, ימי השבוע ואתרי אינטרנט ספציפיים (אם משתמשים ברשת המדיה)
  • אפשרויות פרסום שונות, כולל רשת המדיה, רשת החיפוש ושיווק מחדש
  • מיקוד לאלה שכבר יש להם אינטרס ולכן יש סיכוי גבוה יותר להמיר אותם למכירות
  •  

חסרונות
 

  • אם הוקם ומנוהל בצורה לא נכונה, זה יכול להיות יקר ביותר
  • ההתקנה והניהול יכולים להימשך זמן רב
  • שטח מוגבל במודעה שלך (שלוש שורות טקסט כשאתה משתמש בחיפוש בלבד)
  • אלא אם כן אתה משתמש בצורות אחרות של פרסום בגוגל, כגון קניות בגוגל ופרסום ב- YouTube, אינך יכול לכלול תמונות או סרטונים למכירת מוצרים ושירותים
  • בהתאם לענף שלך, העלות לקליק יכולה להיות משמעותית (לדוגמה, לקוח אחד שילם בין 9.90 $ ל 22.84 $ לקליק)
  • בהתאם לשוק היעד שלך, רוב הקהל הפוטנציאלי הגדול יכול להתברר כלא רלוונטי
  •  

פרסום בפייסבוק
 

מקצוענים
 

  • קל לעקוב אחר קמפיינים
  • זרם מיידי של תנועה
  • שליטה מלאה בתקציב היומי שלך ועלות מקסימלית לקליק
  • החזר השקעה מיידי (אתה יכול בקלות להגדיר עלות להמרה ולהבין מה הרווח שלך)
  • אפשרויות מיקוד נוספות, כולל ערים, אזורים, גיל, לייקים / תחומי עניין, סוג הכנסה ודמוגרפיה אחרת
  • קל יותר להגדרה מ- Google AdWords
  • היכולת להגיע לאנשים בשלב מוקדם של תהליך הקנייה, לפני שהם מודעים לצורך שלהם, תוך לכידת האנשים המודעים לצורך באופן עדין
  • אתה יכול להשתמש בתמונות ובסרטונים כדי לצוד את העניין של שוק היעד שלך, לעזור לך למכור את המוצרים והשירותים שלך
  • מחיר לקליק זול יחסית, תלוי בענף שלך (בממוצע, הלקוחות שלנו שילמו לא יותר מ- 0.61 דולר לקליק)
  •  

חסרונות
 

  • אם הוגדר וניהל בצורה לא נכונה, זה יכול להיות יקר, אך פחות מזה מ- Google AdWords
  • בהתאם לשוק היעד שלך, רוב הקהל הפוטנציאלי הגדול יכול להיות לא רלוונטי (למשל, לא היינו ממליצים על פרסום בפייסבוק אם מישהו רק יגיש או יספק את המוצרים והשירותים שלהם לעיירה אחת)
  • אין אפשרות למקד את המודעות שלך בשעות מסוימות במהלך היום או בימים מסוימים של השבוע אלא אם כן תבחר תקציב לכל החיים (רוב הלקוחות שלנו מבקשים תקציבים יומיים)
  • מתאים באמת לאלו הפועלים בשווקי B2C.
  • הגעה לאנשים מוקדם מדי במחזור הקנייה עלולה להפחית את שיעור המרות היעד שלך

הגורם העיקרי לפרסום בפייסבוק הוא שלא מומלץ לחברות B2B. עם זאת, ניסינו את לינקדאין עם כמה מלקוחותינו והגענו לתוצאות דומות לפרסום בפייסבוק.

האם נבדוק כמה מחקרי מקרה?
 

הלקוח הראשון שלנו מספק חוויות צניחה חופשית טנדם משדה התעופה שלהם ליד קיימברידג '. הם הגיעו אלינו ורצו להשתמש בצורות פרסום אחרות כדי להגדיל את המרות המכירות שלהם.

מכיוון שהם כבר השתמשו ב- Google AdWords, המלצנו על פרסום בפייסבוק.
 

התחלנו בקמפיין תדמיתי שמושך אנשים ברדיוס של שעתיים משדה התעופה שלהם.
 

Image Ad
 

מיקוד המודעות לאלה שהתעניינו בספורט אתגרי ונושאים דומים לצניחה חופשית בטווח גילאים מתאים, הצליח מרכז סקיידינג לצפון לונדון להגיע בין 7,300 ל -19,000 איש.
 

Facebook Target Reach V2
 

הצגנו את המודעה הזו במשך חודש בהתחלה. מכיוון שהתוצאות היו חיוביות, הלקוח החליט להגדיל את פעילותו. המלצנו לנסות קמפיין לצפיות בווידאו. כשספקנו לנו את הסרטון לקידום שהם רצו לכלול, מיקדנו שוב את הקמפיין הזה לאלה שהתעניינו בספורט אתגרי, גרו ברדיוס של שעתיים והיו בגיל המתאים.
 

Video Ad
 

תוצאות משך החיים של קמפיינים

מאז פברואר, NLSC קיבלה מעל 14,000 קליקים באתר, עם שיעור קליקים ממוצע (CTR) של 1.25%. הם שילמו בממוצע 0.58 דולר לקליק וקיבלו יחס המרה של כ -10%.
 

Image Ad Breakdown V2

מאז מרץ, NLSC קיבלו מעל 105,096 צפיות בווידיאו עם תוצאה ממוצעת של 30.84%. הם שילמו בממוצע 0.02 $ לצפייה בסרטון.
 

מבחינת הקליקים באתר הם קיבלו מעל 6,000 קליקים באתר ומשלמים בממוצע 0.18 $ עם שיעור קליקים של 1.79%. מהקליקים באתר שהם קיבלו במסגרת קמפיין הצפיות בווידאו הם השיגו שיעור המרות יעד של כ -3%.
 

Video Ad Breakdown V2

איחוד הכל

מאז פברואר, NLSC קיבלה יותר מ 20,000 קליקים באתר עם שיעור קליקים ממוצע של 1.52%, ושילמה בממוצע 0.38 דולר לקליק עבור שיעור המרות של כ- 6.5%. בנוסף, ב- NLSC חלה עלייה חדה בכמות ההזמנות הקבוצתיות ובגודל ההזמנות הקבוצתיות כפי שאנשים העירו, שיתפו ותייגו את חבריהם ובני משפחתם בתוך הפרסומות השונות.
 

כיצד מתנהגים המבקרים השונים?
 

מצאנו באמצעות Google Analytics של NLSC כי המבקרים של כל ערוץ פרסום מתנהגים בצורה דומה מאוד.

אלה מפייסבוק מבקרים בממוצע 1.98 עמודים, עם משך זמן ממוצע של 86 שניות. אלו מ- Google AdWords מבקרים בממוצע 2.21 עמודים, עם משך פעולה ממוצע של דקה 51 שניות.
 

Google Analytics Visitor Behaviour V2

אנו יודעים גם מהנתונים שלנו כי 6.5% מהאנשים מפרסום בפייסבוק הופכים להזמנה. כפי שתראה בפסקה הבאה, 10% מאלו שמגיעים מ- Google AdWords הופכים להזמנה. כמובן, בשתי השיטות הללו, קיים גם הסיכוי שאנשים יחפשו, יחקרו במקום אחר, ואז יבואו להזמין בשלב מאוחר יותר בגלל אופי המוצרים והשירותים הנמכרים.
 

השוואת פרסום בפייסבוק ל- Google AdWords
 

מאז פברואר קיבלה NLSC מעל 84,000 קליקים, עם שיעור קליקים ממוצע של 2.14%. הם שילמו בממוצע 1.49 דולר לקליק וקיבלו יחס המרה של כ -10%.
 

Google AdWords V2

לכן, בהשוואה לפרסום בפייסבוק לגוגל אדוורדס, NLSC קיבלה יותר קליקים באמצעות Google AdWords, אך הם נאלצו לשלם יותר מ- 1.11 $ יותר עבור כל קליק . שיעור ההמרות הכולל של יעדים ב- Google AdWords היה טוב יותר, אך הם שילמו יותר לכל המרה, ובסופו של דבר הרוויחו מכך פחות מפרסום בפייסבוק.
 

אנו לא מוטים

עבדנו גם עם לקוחות אחרים שחוו הצלחה משמעותית מפרסום בפייסבוק בהשוואה ל- Google AdWords.
 

לקוח נוסף שעבדנו איתו, כלבי העלייה לארץ, מספק מלונות פנימיות לחתולים וכלבים, וכן אילוף וטיפוח ממקומם בהרטפורדשייר. הם קיבלו מעל 1,700 קליקים באתר בחודש ממסע הפרסום שלהם בפייסבוק, משלמים בממוצע 0.33 דולר לקליק וקבלו שיעור קליקים ממוצע של 1.84%.
 

CBK FB V2

בהשוואה למסע הפרסום שלהם ב- Google AdWords קיבלו פחות ממחצית מכמות הקליקים (קצת יותר מ- 400) מתקציב דומה. הם שילמו בממוצע 1.03 דולר לקליק וקיבלו שיעור קליקים של 3.57%.
 

CBK Google AdWords V2

הפרסום שלהם בפייסבוק בתקופה זו תרם ל 23.08% מההמרה של יעד ההזמנה שלהם, סכום זהה לתנועה האורגנית שלהם. בהשוואה לסכום שגוגל אדוורדס תרמה (7.69%), ברור שפרסום בפייסבוק הוא פיתרון משתלם במיוחד עבורם.
 

CBK Google Analytics V2

ההיגיון שלנו

אף על פי שמחקרי המקרה במאמר זה מראים שפרסום בפייסבוק הוא כמובן הפיתרון החסכוני ביותר, לא היינו ממליצים להסתמך עליו אך ורק למכירות.

כמו כל תוכנית שיווק, חייב להיות מגוון כלי שיווק וערוצי פרסום. אתה רוצה לתפוס את קהל היעד שלך בכל שלב בתהליך הקנייה, בין אם זה באמצעות פרסום בפייסבוק, Google AdWords, יחסי ציבור, קידום אתרים או פרסום דפוס.
 

מה שהמלצנו הוא שבמקום להסתמך רק על גוגל אדוורדס לפרסום מקוון, שקול אילו ערוצים אחרים ככל הנראה יעבדו הכי טוב עבורך, ואז לבדוק, לבדוק, לבדוק.

כמה טיפים לכתיבת קמפיין משכנע
 

כדרך עזרה, הנה כמה טיפים שתתחיל בדרך ליצירת קמפיין פרסום מוצלח של פייסבוק:

  • שמור את המידע שלך קצר
  • כלול הצעה או מחיר
  • כלול מילות מפתח
  • כלול תמונות / סרטון משכנע או מעניין
  • כלול את כתובת האתר שלך מעל התמונה / הווידיאו בקטע הטקסט
  • השתמש בתווי תוויות וקרסים כדי למשוך את הלקוחות הפוטנציאליים שלך (כלומר, "הפוך את השנה לזכור)
  •  

איך נראו החוויות שלך עם פרסום בפייסבוק? נשמח מאוד לקרוא את החוויות שלך בתגובות למטה.